Bönan <3

Nu tycker jag att det är dags för ett inlägg om världens underbaraste ponny! Han heter Mr Bean, men kallas även för Bönan, Bönis, Bean, Bönisen m.m. Han är en fux, med en halvstrumpa på varje bakben och en bred bläs. Han är 143,2 cm i mankhöjd, vilket gör honom till en D-ponny. Han är född 2001, och är alltså 12 år.
 
Bönan älskar att hoppa, och han är väldigt bra på det också! Men han är även väldigt fin i dressyren, fast han kan protestera ibland när han tycker att det blir för jobbigt. Jag har tävlat honom i hoppning en gång på ett ridläger och vi kom på femte plats!
 
För mig finns det ingen underbarare än han. Han betyder allt för mig. Han finns där för mig när jag behöver tröst, och han är en av dom väldigt få personerna som får mig att må riktigt bra. Han kan vara väldigt busig ibland, och han har sina dåliga dagar, men jag kommer alltid att älska honom. Dagen då jag blev skötare på honom var den lyckligaste dagen i hela mitt liv. Jag grät till och med av lycka. Han tar upp en stor del av mitt hjärta, och kommer alltid att göra det. Han får mig att känna mig trygg, och jag kommer aldrig att sluta älska honom.
Du är min värld, och jag kommer alltid att älska dig. I exakt 10 månader har jag varit skötare på dig. Vår tid tillsammans än så länge har varit så underbar.  Det finns ingen finare än du. Det är du och jag mot världen! Min fina Böna <3
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma Olivier

Jag är en tjej på 14 år som älskar att rida! Jag har en underbar sköthäst som heter Mr Bean, och kallas även för Bönan! Han står på BRS, där jag även går på ridskola. Jag älskar även att läsa, sjunga, rita och kola på tv-serier!

RSS 2.0